Kuidas valida POS süsteem?

Kui kavatsete avada ettevõtet, millel on füüsiline teenindus- või müügikoht, näiteks jaekauplus, kohvik või restoran või isegi jõusaal, peate tutvuma POS süsteemiga.

POS on kassasüsteem, mis töötleb müüki ja tehinguid müügikohas. Müügikohasüsteemil on kõik samad funktsioonid nagu põhikassal – kaupade sisestamine, maksude lisamine, kviitungite koostamine ja printimine, maksete vastuvõtmine –, kuid see võib teie äri- ja kliendikogemuse jaoks ka palju rohkem ära teha.

POS-tarkvara on loodud müügitoimingute lihtsustamiseks, rahaliste ja tootekahjude vältimiseks, äritegevuse kontrolli all hoidmiseks, äriprotsesside integreerimiseks ning tõhusa ja kvaliteetse teeninduse võimaldamiseks teie klientidele olenemata sellest, millises äris te tegutsete.

Selles artiklis käsitleme POS-i määratlust, POS-i peamisi eeliseid ja funktsioone ning milliseid lisavõimalusi müügikohasüsteemiga kaasneb.

POS-süsteemi definitsioon


Mis on POS? Mõelge arvutile või nutitelefonile, et saada paremini aru POS-süsteemi määratlusest. POS on füüsiline seade, millel on erinevad funktsioonid ja integreerimisvõimalused, mis aitavad teil pakkuda parimat võimalikku kliendikogemust teie müügikohast.

POS-süsteem ühendab riist- ja tarkvara, mis võimaldab ettevõtetel mugavalt ja kõik-ühes oma müüki hallata. POS on keskne pilvepõhine süsteem, mis ühendab endas kõik vajaliku, et muuta müügiprotsess ja laohaldus lihtsamaks ja kiiremaks.

POS-süsteemil on olemas kõik müügikohas vajaminevad kassaaparaadi omadused, kuid funktsionaalsuse, kasutuskogemuse ja lisavõimaluste poolest on see oluliselt võimekam. Nii nagu saate ühendada oma nutitelefoni BlueToothi kõlari või teleriga, saate teenuse sujuvamaks muutmiseks ühendada erinevate lisadega POS-i.

POS-süsteemiga on teil üks keskne müügihaldussüsteem, mille saate ühendada kelnerirakenduse, köögiekraani, krediitkaardiautomaadi või isegi kolmandate osapoolte kojuveopartnerite rakendustega.

Mille poolest erineb POS kassaaparaadist? Mille järgi valida POS süsteem?


Kassaaparaat pakub ettevõtte juhtimiseks vajalikke põhifunktsioone. See pakub turvalist kohta sularaha hoidmiseks, saate töödelda tehinguid, printida kviitungeid ja päeva lõpus printida ülevaate päeva müügist. On olemas põhiintegratsioonid, nagu vöötkoodiskannerid ja krediitkaardimasinad, kuid see on ka kõik.

POS-süsteem on seevastu täielik müügitarkvara, mis teeb kõike ülalmainitu ja palju muud. Ärilisest vaatenurgast on POS müügitööriistana palju väärtuslikum, kuna sellel on rohkem funktsioone ja parem kasutajaliides. See teeb mingil määral ära osa raamatupidamisteenusest.

Hinnakujundus


POS süsteemi ja kassaaparaadi vahel valimisel tuleb arvestada ka maksumusega. Kassaaparaadid tulevad tavaliselt fikseeritud hinnaga ja ühekordse maksega. Võib-olla on oluline teada, et mobiilseid POS-süsteeme müüakse peamiselt igakuise hinnamudeli alusel, mis tähendab, et süsteemi ei osteta välja, vaid renditakse sarnaselt erinevatele online müügihaldustööriistadele.

Kasutusmugavus


Kassaaparaat on piiratud funktsioonidega ning muudab need ettekandjatele ja müüjatele hõlpsasti õpitavaks ja kasutamiseks lihtsaks. Kassaaparaadid töötavad tavaliselt põhimõttel, et igal tootel on kordumatu number. Müüja peab neid numbreid peast teadma või vihikust vaatama.

POS võimaldab teil määratleda nuppe tooterühmade, toodete ja erinevate funktsioonide jaoks. Soovitud tooted valitakse puutetundlikul ekraanil ja see muudab müügiprotsessi väga kiireks. Kasutajasõbralik liides on intuitiivse disainiga ja seda on teie töötajate jaoks lihtne kasutada.

Klienditugi


Põhikassaga on see lihtne – ostad, seadistad ja kasutad. POS on tarkvara ja sellel on palju rohkem funktsioone ning sel juhul on klienditoe olemasolu väga julgustav. Kui teil peaks juhtuma mõni tõrge, teate alati, kelle poole pöörduda ja saate probleemi kiiresti lahendada.

POS-i määratluse paremaks mõistmiseks vaatame, millised on POS-i peamised omadused.

POS-i peamised omadused


Kuidas saab POS-ist abi olla? POS-i põhitähendus on tehingute haldamine, kuid see on vaid väike osa sellest, mida see suudab. Siin on lisaks tehingute töötlemisele ka kassasüsteemi peamised funktsioonid, mis aitavad teil oma ettevõtet hallata ja kasvatada. Funktsioonid loovad lisaväärtust nii jaemüügi- kui ka teenusepõhistele ettevõtetele, millel on füüsiline müügikoht.

Üksikasjalik analüüs


POS-i üks kasulikumaid funktsioone on selle üksikasjalik analüüs. Poe- või restoranijuhataja jaoks annab POS-süsteem kiire ja mugava ülevaate vajalikust infost ning talle sobivas seadmes – olgu selleks siis mobiiliäpp või lauaseade.

Teil on ülevaade müügist, arvetest, keskmistest arvetest, külastajate arvust, kliendikaartide statistikast ja paljudest muudest ärikriitilistest mõõdikutest. Ja mitte ainult päeva lõpuks, vaid reaalajas.

Pealegi ei saa te sellest ainult numbriridu, vaid teavet võib ka hõlpsasti visualiseerida. Saate luua mitmeid üksikasjalikke aruandeid, mida saab kohandada, et aidata teil kiiresti nutikaid äriotsuseid teha. Ettevõtte omanikuna hindate kindlasti oma ettevõtte üksikasjalike andmete eeliseid.

Turundusvõimalused


POS aitab parandada müüki teie müügikohas sihitud reklaamide ja kampaaniatega. POS-süsteem toetab turundustegevust oma tervikliku CRM-iga. Saate analüüsida ja läbi viia tutvustusi ning luua püsiklientide kohtlemiseks lojaalsuspakkumisi.

See aitab hoida püsikliente seotuna ja luua põhjust, miks nad ikka ja jälle tagasi tulevad. Teie püsiklientidele on tasuta kohv või aeg-ajalt väike allahindlus kindlasti tore üllatus, mis kliendile meelde jääb.

Planeerige ja kontrollige oma ressursse


Varude haldamine on tavaliselt aeganõudev ja monotoonne ülesanne, eriti kui teil on mitu filiaali. Kuid kui kasutate kassasüsteemi, muutub see meeldivamaks tegevuseks, kuna kassahaldus sisaldab ka varude haldamise funktsioone. See sobib suurepäraselt ka mitme filiaaliga frantsiisiettevõtetele, kuna see toetab lihtsat mitmetasandilist aruandlust, laohaldust ja tsentraliseeritud aruandlust.

POS laohaldus annab võimaluse mugavalt ja lühikese ajaga omada ajakohast ülevaadet oma ressursside planeerimisest. See aitab teil varusid nutikalt planeerida, nii et teil on alati just õige summa.

Teil on võimalus määrata ka minimaalsed nõutavad laokogused ja soovi korral automaatne tellimine. See tagab, et teil ei saa kunagi otsa enimmüüdud kaubad oma jaekaupluses või peamised koostisosad oma restoranis.

Lisafunktsioonid restoranidele


POS-i omamine restoranis on üks olulisemaid äritarkvarasid, mida seal kasutada saate. Restoraniomaniku jaoks on saadaval palju lisafunktsioone ja integratsioone, mis täiustavad müügikoha kliendikogemust ning lihtsustavad ettekandjate ja köögipersonali tööd.

Restorani jaoks on POS-süsteemil palju lisafunktsioone, mis aitavad teil klienditeenindust parandada. Restoraniäri vajadustest lähtuvalt pakub CompuCash palju lisasid, mis lisavad väärtust POS-i põhifunktsionaalsusele ja tähendusele.

Tellimuste vastuvõtmine laualt


Varem pidid ettekandjad tellimused paberile kirja panema, kuid POS-i kasutades saavad nad asjad mugavalt mobiilist tahvelarvutist sisestada. See muudab tellimuste vastuvõtmise protsessi kiiremaks, kuna see on oluline osa üldisest kliendikogemusest.

Näiteks CompuCash POS-i rakendusega saavad ettekandjad võtta laualt tellimusi ja saata need rakendusest kohe köögi- või baariekraanile ning liikuda edasi järgmise laua juurde. See säästab palju aega nii näljaste klientide kui ka hõivatud ettekandjate jaoks, eriti tipptundidel, näiteks lõuna- või õhtusöögi ajal.

Lauaplaan, avatud arved, arvete liitmine ja jagamine


Kelnerirakendus pakub spetsiaalset lauaplaani ja ettekandjad saavad lisada tooteid arvetele, kontoreale ning seejärel jagada tellimusi erinevate klientide vahel. See muudab ettekandjate jaoks tellimuste ja tehingute haldamise lihtsamaks.

Samuti saavad kliendid soovi korral tasuda näiteks osaliselt sularahas ja osaliselt kaardiga. Seda ei pruugita sageli kasutada, kuid selle valiku olemasolu näitab, et hindate suurepärast kliendikogemust.

Köögi tellimuste haldamine


Ettekandjad saavad vastu võtta klientide tellimusi kursuste kaupa või kursusi hiljem märkida. Lisaks saab eraldi välja tuua klientide erinõuded, nagu allergia või toidutalumatus.

Tellimuste haldamiseks saate kelnerirakenduse integreerida köögiprinterite ja puutetundlike ekraanidega ning lisada saab isegi otsingusüsteeme. Nii on klientidel lihtne ettekandja tähelepanu võita ja ooteaeg lühendab.

Kohaletoimetamise rakenduse integreerimine


Seoses hiljutiste sulgemistega erinevates riikides on restoranitoidu koju tellimise populaarsus kiiresti kasvanud. Kuna teenus on väga mugav, jäävad paljud inimesed seda kasutama. POS-iga on võimalik integreerida oma süsteem tarnerakendustega ja muuta veebist tellimine nii teie töötajate kui ka klientide jaoks lihtsaks.

Integreerimisega, kui tellimus esitatakse kolmanda osapoole tarnerakendusest, saadetakse teave automaatselt teie müügikoha või isegi köögiekraanile.

Kui kasutate CompuCashi POS-i, saate ühenduse luua kõigi AÜE populaarseimate toidu kohaletoimetamise ettevõtetega. Näiteks Deliveroo, Talabat, Zomato, Carriage ja palju muud.

Kokkuvõtteks


Kui avate restorani või jaekaupluse, vajate müügikoha süsteemi. Mida tähendab POS? Lühidalt öeldes on POS-i definitsioon tarkvara, mis aitab hallata müüki, laoseisu ja pakub väärtuslikke andmeid. Tavaliselt on see pilvepõhine ja sellel on hõlpsasti kasutatav liides erinevates töölaua- ja mobiilseadmetes.

Sellel on kõik kassaaparaadi funktsioonid, kuid tänu tarkvarale võimaldab see teha palju enamat. See on üks keskne koht, kus müüki töödelda ja hiljem analüüsida,

hallata laoseisu ja varude täiendamise vajadusi, samuti parandab see erinevate osakondade vahelist koostööd.

POS-süsteemid on osutunud eriti kasulikuks toiduainetööstuses. POS-i olemasolu restoranis parandab oluliselt teabevoogu ettekandjate ja köögi vahel, kuna POS saadab kelnerirakendusest teabe automaatselt köögiekraanile. See vähendab klientide ooteaegu ja vähendab ettekandjate ajasurvet tipptundidel.

POS-ist rohkem kasu saamiseks on olemas valik integratsioone, mille hulgast valida. Te ei pea algusest peale kasutama kõiki lisavõimalusi, kuna tegemist on tarkvaraga, võib see kasvada koos teie ettevõttega.

Lõppkokkuvõttes tähendab POS rohkem suurepärase klienditeeninduse pakkumist, mitte lihtsalt tehingute haldamist. See, kui kiiresti tellimuse vastu võtate või laos olevate kaupade kohta teavet leiate, kui pikk on ooteaeg, kui mugavalt saavad kliendid tšekke jagada ja erinevate makseviiside vahel valida, milliseid püsikliendi eeliseid nad saavad, mõjutab lõppkokkuvõttes nende kogemust.

Silmapaistvad kogemused peaksid olema iga ettevõtte osa, millele peaksite algusest peale mõtlema. POS on müügi ja klienditeeninduse erinevate aspektide ühendamise võtmeosa.